Güncelleme Tarihi: 18 Temmuz 2025

Gösterim: 232

2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi 3+1 İş Yeri Eğitimi Uygulaması Hakkında

BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
MANYAS MESLEK YÜKSEKOKULU
2025–2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ
İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM (GÜZ STAJI) UYGULAMASI HAKKINDA DUYURU

 

İstisnai Durumlarda İşletmede Mesleki Eğitim Uygulaması

Aşağıda belirtilen istisnai durumlara sahip öğrenciler, Güz Dönemi'nde işletmede mesleki eğitim yapabileceklerdir:

  • Herhangi bir nedenle okulu uzatmış olanlar,
  • Manyas MYO’ya yatay geçiş yapanlar,
  • Kayıt dondurmuş olanlar,
  • İşletmede mesleki eğitimi tamamladığında mezun durumda olacak öğrenciler.

Bu öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekmektedir:

  • Tüm derslerini başarıyla tamamlamış olmak,
  • Devamsızlıktan (DZ) kalmış dersi bulunmamak,
  • Genel not ortalamasının en az 1.80 olması.

İlgili öğrenciler, danışman öğretim elemanları ve Yüksekokul Sekreterliği ile iletişime geçerek başvuru işlemlerini başlatabilirler.


Başvuru ve Evrak Teslimi

2025–2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde işletmelerde mesleki eğitim yapacak öğrencilerimiz, gerekli evrakları en geç 15 Eylül 2025 tarihine kadar Yüksekokul Sekreterliği’ne teslim etmelidir.
Bu tarihten sonra yapılan başvurular kesinlikle kabul edilmeyecektir.

Staj dosyası, mesleki eğitimin uygulandığı dönemin en geç final sınavları bitimine kadar, yani 09 Ocak 2026 tarihine kadar teslim edilmelidir. Gecikmeli teslimler dikkate alınmayacaktır.


İşletmede Mesleki Eğitim Başvurusunda Yapılacak İşlemler

  • İşletmede Mesleki Eğitim / Staj / Uygulama Dersi Kabul Formu” 3 nüsha olarak eksiksiz ve doğru biçimde doldurulmalı ve öğrenci tarafından imzalanmalıdır.
  • Formlar, önce danışman öğretim elemanına imzaya sunulmalı; ardından işyeri tarafından imzalanmalı, kaşelenmeli/mühürlenmelidir.

İmza, kaşe veya mühür eksik olan formlar kesinlikle kabul edilmez.

  • Son olarak, formlar Yüksekokul Müdürlüğü tarafından onaylanır.
  • Onaylı formların birer nüshası; danışman öğretim elemanına, Yüksekokul Sekreterliği’ne ve işyerine teslim edilir.

Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

Evrak Adı

Kamu Kurumunda Staj

Özel Sektörde Staj

3 Adet İşletmede Mesleki Eğitim / Staj Kabul Formu

e-Devletten Alınacak Müstehaklık Belgesi

Tarafların Yükümlülüklerine İlişkin Sözleşme

Kurum talep ederse

Zorunlu

Ücretten Feragat Beyanı (İşyeri ve MYO için ayrı ayrı)

Ücret alınmıyorsa

Ücret alınmıyorsa

İşletmede Mesleki Eğitim / Staj Ücret Teşviki Başvuru Formu

Ücret alınıyorsa

Ücret Dekontları (Teşvik için)

Ücret alınıyorsa


Eğitim Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Devam Çizelgesi: Her ayın sonunda, ilgili form imzalı ve onaylı şekilde danışman öğretim elemanına iletilmelidir.
    (Form: Manyas MYO > 3+1 Formlar > İşyeri Formları > Devam Takip Formu)
  • Günlük Raporlar: Belirlenen standartlara uygun biçimde doldurulmalı; haftalık ya da aylık olarak danışmana e-posta ile gönderilmelidir.
    Tüm raporlarda:
    İşletme kaşesi, işletme sorumlusu imzası ve öğrenci imzası bulunmalıdır.
    (Form: Manyas MYO > 3+1 Formlar > Öğrenci Formları > Eğitim Raporu Formu)
  • İşletme Değerlendirme Formu: Eğitim sonunda işletme tarafından doldurulmalı ve orijinali diğer evraklarla birlikte danışman öğretim elemanına teslim edilmelidir.
  • Ücret Teşviki Belgeleri: Ücret ödemesi yapılan öğrenciler, ilgili form ve dekontlar ile birlikte başvurularını Manyas MYO’ya yapmalıdır.
  • İşyeri Anket Formu: İşletme tarafından doldurularak öğrenciye verilir. Öğrenci bu formu, diğer belgelerle birlikte danışmanına teslim eder.
  • Feragat Dilekçeleri: Ücret almayan öğrenciler hem işyerine hem MYO’ya hitaben iki ayrı dilekçe doldurup teslim etmelidir.
  • Ücret Dekontları: Ücret alan öğrenciler, ödeme belgelerini eksiksiz şekilde okula teslim etmelidir.

ÖNEMLİ NOT:

Belirtilen kurallar ve belgelendirme standartlarına uygun olmayan hiçbir evrak kabul edilmeyecektir.


İlgililere önemle duyurulur.
Manyas Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü