Güncelleme Tarihi: 11 Eylül 2019

Gösterim: 1644

Genel Bilgiler

PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Bölüm Hakkında Genel Bilgiler:

2016 yılında Yüksekokulumuz Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Yükseköğretim Genel Kurulunun; 23/03/2016 tarihli toplantısında programın açılması uygun görülmüştür.

Medya ve İletişim programı 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci almaya başlamıştır.

Bölümün Amacı:

Pazarlama ve Reklamcılık bölümünün amacı; ulusal ve uluslararası alanda geçerli pazarlama tekniklerini bilen, pazarlama stratejilerini uygulayabilen, tanıtım ve iletişim süreçlerini analiz etme becerisine sahip, pazarlama alanında hizmet verecek, ihtiyaç duyulan güncel teknolojik gelişmeleri takip ederek, sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tanıtım, reklam, tutundurma ve iletişim çalışmalarını gerçekleştirebilecek, etik değerlere sahip, donanımlı insan kaynağını yetiştirmektir.

Bölümün Hedefi:

Pazarlama ve reklamcılık bölümünün hedefi; işletmelerin stratejik hedefleri doğrultusunda, pazarlama, reklamcılık, iletişim, halkla ilişkiler, satış ve tanıtım bilgilerini kullanarak sorunlara çözüm üretebilen ve alanında ihtiyaç olan ara eleman kaynağını yetiştirmektir.

Bölüm Mezunlarının Çalışma Alanları:

Pazarlama ve Reklamcılık bölümü mezun olan öğrencilerin başlıca istihdam edilebileceği yerler şunlardır:

•       Özel sektörde faaliyet gösteren işletmelerin satış ve pazarlama departmanları

•       Reklam ve Halkla İlişkiler Ajansları,

•       Yapım ve Medya Şirketleri,

•       Turizm acenteleri,

•       Bankaların ve diğer hizmet işletmelerinin müşteri hizmetleri departmanları ,

•       İşletmelerin Basın ve Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim Departmanları,

•       Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları,

Alınacak Derece:

Öğrenciler, toplam 120 (AKTS) kredilik ders almak ve 1 dönem ilgili kurum ya da kuruluşlarda staj görerek bundan başarılı olmak kaydıyla alanında önlisans derecesine sahip olurlar.

 

Dikey Geçiş:

Pazarlama ve reklamcılık ön lisans bölümünü başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde üniversitelerin 4 yıllık eğitim öğretim veren bölümlerine girebilirler.

 

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları:

·         Halkla İlişkiler

.         Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

.         Halkla İlişkiler ve Tanıtım

.         İletişim

.         İletişim Bilimleri 

    İşletme

·         İşletme – Ekonomi

·         İşletme Enformatiği

·         Pazarlama

·         Uluslararası İşletmecilik

·         Uluslararası Ticaret

·         Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik

·         Uluslararası Ticaret ve Finans

·         Lojistik Yönetimi

·         Reklamcılık

·         Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

.         Teknoloji ve Bilgi Yönetimi